huhti

Tiedote 22.4.2015

Kuten olen julkisuudessa kertonut, minulla on Euroopan parlamentin työtehtävien vuoksi mahdollisuus tarkastuttaa kansanedustajan valtakirjani vasta 8.5. Kysymys ei ole viivästyttämisestä, kuten julkisuudessa on väitetty. Olenkin ryhtynyt selvittämään, voisinko tarkastuttaa valtakirjan ennakkoon maanantaiaamuna ennenkuin matkustan Strasbourgiin.

Tarkoitukseni on pyytää vapautusta eduskuntatyöstä Euroopan parlamentin jäsenen tehtävän hoitamista varten. Tällöin varamieheni Mikko Kärnä voisi ryhtyä hoitamaan kansanedustajan tehtävää heti eduskuntatyön käynnistyessä.

Hallitusneuvotteluihin minulle tarjoutuu mahdollisuus vaikuttaa toista kautta, sillä Keskustan valtuuskunta Euroopan parlamentissa on valinnut minut puheenjohtajakseen ja edustajakseen Keskustan puoluehallituksessa ja työvaliokunnassa.

Tarvittaessa voin milloin tahansa luopua paikasta Euroopan parlamentissa ja ryhtyä hoitamaan kansanedustajan tehtävää.